Co jeść?

Postanowiłam przejść na dietę ale racjonalną, gdyż byłam i oczywiście schudłam sporo kilogramów, jednak za restrykcyjną dietę zapłaciłam zdrowiem (zatrzymanie miesiączki) oraz powrotem do poprzedniej wagi, jeszcze bez nawiązki. Co polecacie? Nie mam już silnej woli jak wtedy, coś we mnie pękło i nie daje rady, choć ćwiczę codziennie, jednak bez diety nie żadnych szans na zrzucenie wagi.
Ascha
zapytał 5 lat temu

oceń

5 odpowiedzi obeznanych

100
0
100 | 5 lat temu | 18580 pkt
Zaakceptuj siebie i już nigdy nie zryj jak do tej pory.
Jedz jedzenie ciesz się nim bo do tego ono jest.
Lennykable
0
Lennykable | 5 lat temu | 61529 pkt
Wszystko jest dobre, ale z umiarem. Podstawą żywienia są produkty typu kasze, chleb pełnoziarnisty, warzywa. Następnie produkty mleczne, potem ryby, następnie mięso. Co jest ważne: jeść jak najwięcej produktów nie przetworzonych, unikać tłustych potraw (wędliny tak, smalec nie), cukrów rafinowanych, spożywać dużo miodu i białka roślinnego. Należy też wypijać 2 litry czystej wody dziennie.
I przede wszystkim ŻADNYCH DIET. Jeść należy tyle, ile się spala, ani więcej, ani mniej. Wydaje mi się, że przez tę drakońską dietę spowolniłaś sobie metabolizm, więc teraz naprawdę długo trzeba będzie jeść normalnie, zanim organizm wróci do równowagi.
krawczyk.ania89
0
krawczyk.ania89 | 5 lat temu | 43850 pkt
Warto udać się do dietetyka. To, co powinno się jeść, zależy od wielu czynników. Trzeba wziąść tutaj pod uwagę wiek, płeć, rodzaj wykonywanej pracy, aktywność fizyczną, codzienny tryb życia. Dieta - musi być dobrana indywidualnie po kontakcie z dietetykiem. Jeśli nie mamy takiej możliwości. Warto wprowadzić do jadłospisu dużo owoców i warzyw. Warto też pić dużą ilość wody mineralnej. I trzeba pamiętać o regularnym spożywaniu posiłków i nie podjadanie między nimi. Trzeba również zrezygnować, ewentualnie ograniczyć słodycze i podjadanie między posiłkami. Nie jest to może profesjonalna dieta - ale zawsze to jakiś początek, od którego warto zacząć.
lady-margot
0
lady-margot | 5 lat temu | 77201 pkt
Jedz przede wszystkim dużo warzyw, owoców, wybieraj pełnoziarniste produkty, staraj się gotować lub grillować a nie smażyć, unikaj tłuszczu, wybieraj wodę mineralną, świeże soki, zamiast gazowanych napojów. Szukaj zdrowszych zamienników, zrezygnuj z fast foodów, wybieraj produkty jak najmniej przetworzone. Ogranicz słodycze, całkowicie zrezygnuj z chipsów, gotowych dań typu zupki chińskie. Nie dieta, a zmienienie nawyków żywieniowych na zdrowsze powinny pomóc, oczywiście aktywność fizyczna jest równie ważna więc nie przestawaj ćwiczyć. Powodzenia.
krawczyk.ania89
0
krawczyk.ania89 | 5 lat temu | 43850 pkt
Najlepiej jest połączyć. Najlepiej jest stosować jednocześnie dietę i ćwiczyć. Tylko wtedy można osiągnąć najlepsze wyniki. Trzeba zastanowić się jednak jaki cel chcemy osiągnąć. Wtedy znajdziemy najlepsze dla nas rozwiązanie.

Twoja odpowiedź

Każda wypowiedź zawiera link "dodaj komentarz". Nie umieszczaj komentarzy w tym polu.