Czy na wypadek reklamacji wymagane jest przechowywanie pudełek po produktach?

anonim
zapytał 8 lat temu

oceń

2 odpowiedzi obeznanych

weriontu
0
weriontu | 4 lata temu | 223714 pkt
Każdy klient ma prawo do reklamacji towaru. Dzieje się tak gdy towar jest uszkodzony, niezgodny z umową, ma właściwości inne niż zapewnia o tym producent. Aby zgłosić reklamację wystarczy nam jedynie dowód zakupu. Najczęściej jest nim paragon, może być także faktura VAT lub zwykła umowa kupna. Nie jest nigdzie powiedziane, że musimy mieć oryginalne pudełko. Jest to jedynie opakowanie towaru, którego zgodnie z prawem nie musimy przechowywać. Do reklamacji wystarczy nam sam dowód zakupy, a sprzedawca nie ma prawa odmówić nam reklamacji.
mp
0
mp | 4 lata temu | 32268 pkt
Nie. Do reklamacji nie potrzebujemy oryginalnych opakowań produktów. Ostatnio nawet odbierałam buty ze sklepu i ze względu na łatwiejszy transport zrezygnowałam z kartonika. Wcześniej upewniłam się u ekspedientki czy na wypadek zwrotu lub reklamacji nie będzie ono potrzebne. Niestety już następnego dnia musiałam reklamować buty. Zrobiłam to w innym salonie danej firmy i nikt nie wymagał ode mnie opakowania.

Twoja odpowiedź

Każda wypowiedź zawiera link "dodaj komentarz". Nie umieszczaj komentarzy w tym polu.