Jak pozbyć się zakwasów po bieganiu?

anonim
zapytał 8 lat temu

oceń

4 odpowiedzi obeznanych

lualua
0
lualua | 8 lat temu | 50 pkt
Zakwasów ciężko sie pozbyć, ale można ich uniknąć. Zakwasy pojawią się wtedy, kiedy trenujesz nieregularnie, lub zaczynasz trening bez wcześniejszego przygotowania. Po bieganiu weź gorącą kąpiel w wannie. Dobrym i sprawdzonym sposobem na zakwasy jest też wypicie piwa.
lady-margot
0
lady-margot | 7 lat temu | 77201 pkt
Zakwasy będą mniej uciążliwe i szybciej miną jeśli zamiast leżeć i narzekać że boli, wstaniemy, zbierzemy wszystkie siły i pobiegamy ponownie. Gwarantuję, że to najlepszy sposób wypróbowany przeze mnie wiele wiele razy.
Dobrym sposobem jest równierz kąpiel w ciepłym mleku. Pamiętajmy jednak, że przysłowie 'czym się strułeś tym się lecz' obowiązuje metaforycznie również w tym przypadku!
0
Absolutnie się nie zgadzam. Kwas mlekowy niszczy mięsień i nie powinno się ćwiczyć danej partii mięśniowej jeśli występują zakwasy. To samo dotyczy kulturystyki,gdyż mięsień jest nie zregenerowany i występują w nim procesy kataboliczne.Polecam natomiast naprzemiennie zimny i gorący prysznic,piwo,delikatny masaż oraz maść przeciw bólową.Regularność treningów na pewno sprawi ,że po dwóch tygodniach człowiek zapomina co to mocne zakwasy.Polecam także spacer. – dannycyngiel

– 6 lat temu

onka89
0
onka89 | 7 lat temu | 3391 pkt
Jest to dość trudne...
Przede wszystkim trzeba pamiętać przed treningiem o rozgrzewce.
Warto zrobić ćwiczenia, żeby rozgrzać mięśnie.
Nie należy też na "dzień dobry" za bardzo przeciążać organizm, bo powodujemy mikro urazy mięśni, a to nie sprzyja im kondycji.
Po treningu warto zainwestować ;) w ćwiczenia rozciągające. Na pewno lepiej się po nich poczujemy, a uczucie tz. zakwasów będzie mniejsze.
Jeżeli mimo to ma się zakwasy, warto zainwestować w ciepłe kąpiele, rozruszanie tych mięśni (tak, wiem, że to boli...). Czasem jedynym ratunkiem będzie specjalna maść na przeciążone mięśnie.
krawczyk.ania89
0
krawczyk.ania89 | 4 lata temu | 43850 pkt
Ciężko jest pozbyć się tz. zakwasów. Chociaż tak naprawdę nie mówimy o zakwasach. Są to mikrourazy mięśni. Najlepiej, by pozbyć się tego niemiłego uczucia po treningu, jest rozciąganie się. Po zakończonym treningu rozciągamy się. Powoli, długo. Znacznie zmniejszy to dolegliwości bólowe.

Twoja odpowiedź

Każda wypowiedź zawiera link "dodaj komentarz". Nie umieszczaj komentarzy w tym polu.